Slik gikk det da Jack spurte 20 fremmede om å kysse ham

Se parodiene på «First Kiss»-suksessen.

(Dagbladet): Etter at designermerket WRENs nye promoteringsvideo «First Kiss» ble lagt ut på Youtube mandag, har den i skrivende stund blitt sett svimlende 39 millioner ganger.

Videoen, som er regissert av Tatia Pilieva, viser 20 fremmede par som kysser hverandre for aller første gang.

Et sikkert tegn på en ekte Youtube-suksess er når parodiene begynner å strømme på.

Det er, ikke overraskende, nå også tilfellet for «First Kiss».

Parodiene strømmer på Millioner har latt seg røre, fascinere og inspirere av kortfilmen, samtidig som kritiske røster også har hevdet at filmens naturlighet ødelegges av at det stort sett bare er skuespillere, modeller og musikere medvirker i videoen.

Motesjef i WREN, Melissa Coker, hevder imidlertid at scenene i videoen likevel er ekte, ettersom samtlige var fremmede overfor hverandre, og heller ikke fikk vite når de faktisk ble filmet.

Flere har nå kastet seg på «First Kiss»-'hypen' ved å lage sin egen vri.

Blant dem er Jack «the Lad» fra den britiske radiostasjonen Heart Sussex and Surrey. I parodien, som du kan se øverst i saken, har han tilsynelatende bedt 20 fremmede om å kysse ham.

Det ender likevel ikke fullt så rørende som i originalen, og Jack må ta til takke med helt andre ting han kan kysse.

«First Kiss» ble til «First Sniff» Også det britiske reklamebyrået Mother of London har laget en «First Kiss»-parodi for Bosh. Denne varianten spiller på akkurat det samme konseptet som i originalen, bortsett fra én ting:

Mennesker er byttet ut med hunder.

- Siden det var mye styr rundt dette med at «First Kiss» ikke var ekte, hadde vi lyst til å lage noe som var litt mer ærlig. Å vise ekte romantikk er mer komplekst ved bare å leie inn en gjeng med skuespillere, sier kommunikasjonssjef i Mother of London, Liam fay-Fright, til The Independent.

Dermed etterlyste de hunder til å delta i videoen, ved å henge opp plakater rundt om i London.

For en belønning på 10 pund, stilte flere hundeeiere sine hunder til disposisjon, og resultatet faller nok i smak hos mange dyreelskere.

Det var riktignok ett problem på «First Sniff»-settet, som WREN neppe opplevde under innspillingen av «First Kiss»:

- Den fem måneder gamle valpen i videoen, la fra seg en enorm bæsj midt på kontoret vårt, røper fay-Fright til The Independent.

Drar nytte av andres suksesser At selskaper plukker opp inspirasjon fra andres reklamesuksesser er ikke uvanlig.

Da Volvo i fjor høst kom med sin populære Jean-Claude Van Damme-reklame, der film- og kampsportlegenden gjør sin klassiske «split» mellom to Volvo-trailere som sakte rygger lenger vekk fra hverandre, var andre raske til å kaste seg på med parodier i ulike varianter.

Blant dem var Landrover Experience i Norge, som lot sin salgs- og markedssjef Cesilie Kullerud prøve seg på spagaten mellom to Land Rovere over et utebasseng i Skien.

- Vi fikk ideen da vi var på seminar om den digitale verden på tirsdag, og kastet oss rundt og tenkte på hva slags markedsføringsstunt vi kunne gjøre for å dra mest mulig ut av Volvo-hypen, sa Kullerud til Dagbladet.