«Nytt på nytt» med Bård Tufte Johansen

Slik skal Bård endre «Nytt på nytt»

Skarpere satire og mindre koselig.

TAR OVER: Bård Tufte Johansen har planer for «Nytt på nytt». Foto: Siv Johanne Seglem / Dagbladet
TAR OVER: Bård Tufte Johansen har planer for «Nytt på nytt». Foto: Siv Johanne Seglem / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): - I «Nytt på nytt» sies det ofte ting som hadde blitt oppstuss i andre programmer, men som der bare blir oppfattet som koselig, sier komiker Bård Tufte Johansen til NRKs Kulturnytt fredag.

Programleder Jon Almaas loser sin siste «Nytt på nytt»-sending i kveld, og etter nyttår er det Tufte Johansen som tar over sjeffsstolen.

Overfor NRK antyder Tufte Johansen at programmet da skal få et litt røffere preg. Ambisjonen er skarpere satire.

- Jeg skal prøve å røske opp litt i det etablerte koselige, forteller komikeren.

Kritisert i England

«Nytt på nytt» er en fornorsket versjon av britiske «Have I Got News For You» som er inne i sin 52. sesong. Det engelske opphavet har tidligere fått kritikk for å ha mistet brodden og sin skarpe satire.

Tufte Johansen har faktisk ledet «Nytt på nytt» én gang før, nemlig den ene fredagskvelden Jon Almaas har vært borte fra innspilling. Det var i 2011, og Almaas var på familieferie i Florida.

«Nytt på nytt» har siden 1. januar 2000 gjennomsnittlig dratt over 1,1 millioner nordmenn til skjermen hver fredag kveld. Toppnoteringen er 14. november 2003 med 1,5 millioner seere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer