Slik svarer Tidal på USA-floppen: - For tidlig å konkludere

Svarer med å lansere ny tjeneste.

LANSERER TIDAL X: Tidals redaksjonssjef, Sveinung Rindal, forklarer at TIDAL X blant annet vil gi sine norske brukere tilgang til konserter med norske og internasjonale artister. Foto: Øistein Norum Monsen / Dagbladet
LANSERER TIDAL X: Tidals redaksjonssjef, Sveinung Rindal, forklarer at TIDAL X blant annet vil gi sine norske brukere tilgang til konserter med norske og internasjonale artister. Foto: Øistein Norum Monsen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): For et par uker siden fikk Jay-Z med seg et bredt lag av amerikanske superstjerner for å lansere den norske musikkstrømmetjenesten Tidal i USA. 

Tjenesten har fått mye omtale den siste tida, og ikke alt har vært av den positive sorten.

- Total musikkleverandør Nå lanserer imidlertid Tidal også livekonseptet TIDAL X, som blant annet vil gi sine norske brukere tilgang til konserter med norske og internasjonale artister.

- Tidal X er et konsept hvor vi ønsker å lage rom for fansen til å oppleve artister på nært hold. Vi vil kunne sette opp unike konserter, hvor fansen får møte artister backstage, eller i andre omgivelser. De som betaler for musikken hos oss, skal få ulike fortrinn i form av at man får opplevelser man gjerne ikke ville fått andre steder, sier Tidals redaksjonssjef, Sveinung Rindal, til Dagbladet, og fortsetter:

- Vi ønsker å være mer synlig, og mer til stede under events og festivaler. Noen strømmetjenester er bare rene strømmetjenester, mens vi ønsker å være en total musikkleverandør. Derfor har vi også satt i gang initiativer som Tidal X.  

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.