Konsertanmeldelse: Eminem på Oslo Sommertid

Slutt å sutre, Eminem!

Er Eminem fortsatt relevant som plateartist? Nei. Heldigvis påvirket det ikke gigakonserten hans på Voldsløkka.

Live-published photos and videos via Shootitlive

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

KONSERT:

I forkant av lørdagens konsert på Voldsløkka i Oslo har det vært mye snakk om hvorvidt Eminem fortsatt er relevant som rapper. Svaret er både ja og nei. Musikken han gir ut i dag, sist «Revival» fra 2017, er på ingen måte toneangivende, slik den var på høyden av rapperens karriere på starten av 2000-tallet.

Men gjør det noe, da? I en livesetting er svaret nei - etterfulgt av en eminemsk langfinger i været.

Hitrekke

Hitkavalkaden de 55 000 publikummerne fikk servert hadde definitivt slagside mot albumene «The Slim Shady LP» (1999), «The Marshall Mathers LP» (2000) og «The Eminem Show» (2002).

Det er et smart grep. Det er forståelig at artister ønsker å vise fram det nyeste materialet sitt – særlig når den nyeste plata kom rundt juletider i fjor -, men 45-åringen skjønner at de fleste på Voldsløkka har sikret seg billett for å kunne hyle med til «My Name Is», «Without Me» og «Lose Yourself».

Eminems vokal ligger tidvis for langt bak i miksen eller blir overdøvet av bandet, for eksempel under «Cinderella Man» og «River». Det er uheldig, all den tid tekst er supersentralt i Eminems musikalske univers.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer