Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Småbedriftene slår ring om Schau

TV 2 avviser billigsalg.

• Les også: Expert får svi etter annonseboikott

(Dagbladet.no): Coca-Cola, Expert og Maxbo er blant annonsørene som har fått kritikk for å reservere seg mot framtidige episoder av «De 7 dødssyndene».

Nå trår i stedet mindre etablerte merkenavn til - i håp om å dra nytte av oppmerksomheten programmet har fått. I forrige uke ble det klart at opplysningstjenesten 180.no var ny sponsor.

Nå opplyser også Eksperthjelp.no at de har kjøpt annonseplass i forbindelse med «De 7 dødssyndene».

- Det ble provoserende for meg at små interessegrupper ville forsøke å styre det mediene skal sende. I tillegg tenkte vi selvsagt at det er en stor målgruppe som ser på programmet som kanskje er interessert i vårt produkt, sier Jan Erik Nilsen (38) i Eksperthjelp til Dagbladet.no.

Nilsen så den andre episoden av programmet.

- Jeg synes det var informativt, og forstår ikke helt hvorfor det har blitt så mye diskusjon rundt det. Da jeg så serien tenkte jeg at dødssynder i grunnen er noe jeg kan begå hver dag.

Eksperthjelp.no forteller at de har betalt vanlig markedspris for annonsen, og Marianne Røiseland - informasjonssjef i TV 2 - avviser at de har gitt rabatt til nye annonsører som har kommet til.

FÅR STØTTE: Store annonsører har reservert seg mot å bli vist i forbindelse med Kristopher Schau-programmet «De 7 dødssyndene». Mindre merkevarer har imidlertid kommet til. Foto: TV 2
FÅR STØTTE: Store annonsører har reservert seg mot å bli vist i forbindelse med Kristopher Schau-programmet «De 7 dødssyndene». Mindre merkevarer har imidlertid kommet til. Foto: TV 2 Vis mer

- Det har ikke vært noen grunn for oss til å gå ned i pris. Seergruppen til serien regnes som kjøpesterke og kjøpevillige, og flere av annonsørene melder om god respons, sier Røiseland til Dagbladet.no.

Totalt 20 annonsører har valgt å reservere seg fra «De 7 dødssyndene».

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media