Småbedriftene slår ring om Schau

TV 2 avviser billigsalg.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

• Les også: Expert får svi etter annonseboikott

(Dagbladet.no): Coca-Cola, Expert og Maxbo er blant annonsørene som har fått kritikk for å reservere seg mot framtidige episoder av «De 7 dødssyndene».

Nå trår i stedet mindre etablerte merkenavn til - i håp om å dra nytte av oppmerksomheten programmet har fått. I forrige uke ble det klart at opplysningstjenesten 180.no var ny sponsor.

Nå opplyser også Eksperthjelp.no at de har kjøpt annonseplass i forbindelse med «De 7 dødssyndene».

- Det ble provoserende for meg at små interessegrupper ville forsøke å styre det mediene skal sende. I tillegg tenkte vi selvsagt at det er en stor målgruppe som ser på programmet som kanskje er interessert i vårt produkt, sier Jan Erik Nilsen (38) i Eksperthjelp til Dagbladet.no.

Nilsen så den andre episoden av programmet.

- Jeg synes det var informativt, og forstår ikke helt hvorfor det har blitt så mye diskusjon rundt det. Da jeg så serien tenkte jeg at dødssynder i grunnen er noe jeg kan begå hver dag.

Eksperthjelp.no forteller at de har betalt vanlig markedspris for annonsen, og Marianne Røiseland - informasjonssjef i TV 2 - avviser at de har gitt rabatt til nye annonsører som har kommet til.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer