VINNERLAGET: Magasinets annonsepris «Pustehullet» gikk i år til SMFB og IKEA. Foto: Erling Hægeland/Dagbladet
VINNERLAGET: Magasinets annonsepris «Pustehullet» gikk i år til SMFB og IKEA. Foto: Erling Hægeland/DagbladetVis mer

SMFB og IKEA vant «Pustehullet»

SMFB vant Dagbladet og Magasinets annonsepris Pustehullet 2011 med IKEA-reklame.

(Dagbladet): Reklamebyrået SMFB vant torsdag den gjeve reklameprisen «Pustehullet» for sin nytenkende sofareklame for IKEA.
- Leseren blir sittende lenge i sofaen og studere den. Den er både nytenkende og morsom, sier jurymedlem og magasinleder Asbjørn Halvorsen.

Magasinet ble lansert av Dagbladet i oktober 1999 og har siden den gang gjort seg bemerket som en av landets mest ettertraktede medier for printannonser. Ideen bak prisen er at dersom redaksjonelt og kommersielt innhold harmonerer, vil dette gagne både leser og annonsører.

Intelligent reklame - «Pustehullet»-prisen er ett av mange elementer som bidrar til å opprettholde fokus på papirannonsen, sier salgs- og markedssjef i Dagbladet, Jacob Svenningsen.

I år ble prisen delt ut på Stratos i Oslo, hvor flere av markedets mest innovative utøvere var til stede.
- Det står bra til med norske reklamebyrå for tiden, og det står bra til med annonsørene som ser verdien i arbeidet deres, sier juryformann Alexander Gjerstrøm.