Snoop Dogg selger virtuell hasj for 700 kroner

- Jeg ble sjokkert.

 EGEN APP:  Calvin Broadus, best kjent som Snoop Dogg, har lansert sin egen telefonapp. Der selger han blant annet virtuell hasj. Foto: Anders Grønneberg/ Dagbladet
EGEN APP: Calvin Broadus, best kjent som Snoop Dogg, har lansert sin egen telefonapp. Der selger han blant annet virtuell hasj. Foto: Anders Grønneberg/ DagbladetVis mer

(Dagbladet): Rapperen Snoop Dogg, eller Snoop Lion som han nå kaller seg selv, har lansert sin helt egen telefon-app.

Appen har fått navnet «Snoopify», og lar deg dekorere bildene dine med ulike effekter knyttet til rapperen.

Blant de mange effektene finner du dollarsedler, hasjkaker, spritflasker og halvnakne damer.

Virtuell «regnbuehasj» Selve programmet er gratis å laste ned, men flere av de ulike virtuelle effektene koster penger. Den mest eksklusive effekten heter «The Golden Jay», og er en virtuell hasjsigarett med regnbuerøyk.

«This is too much to handle», står det under bildet.  

Fansen må punge ut med hele 700 (ekte) kroner dersom de ønsker å dekorere bildene sine med den virtuelle «regnbuehasjen».

Produktansvarlig for Snoop Dogg, Nick Adler, sier til Wall Street Journals digitale blogg at «The Golden Jay» ble kjøpt minst 15 ganger den første uka den ble lagt for salg.

- Jeg ble sjokkert. Det er en ny verden, sier han til avisa, ifølge The Guardian.

Det er for øvrig ikke bare i den virtuelle verden at rapperen Snoop Dogg gjør seg bemerket med sitt forhold til narkotiske stoffer.

Utestengt fra Norge Etter at Snoop ble tatt med 8 gram marihuana og 227 000 kroner i kontanter på Kjevik Luftavn i Kristiansand i 2012, ble han både bøtelagt og utestengt fra Norge i to år.

Han har også skapt oppstyr med kontroversielle uttalelser om at han ønsker å lære barna sine hvordan man bør røyke hasj.

- Jeg vil ikke presse hasj på barna mine, men hvis de noen gang vil prøve det ut så vil jeg gjerne vise dem hvordan det gjøres på den riktige og sikre måten. Slik vil de ikke oppleve noen overdose, uttalte han til januarutgaven av GQ.