FÅR EGEN MERKEVARE:   Kyrre Gørvell-Dahll (24) aka Kygo har tatt verden med storm og stjeler stadig flere arenaer. Her fra Ultra Music Festival i Miami, Florida, USA, 18 mars 2016. Foto: EPA/JOE SKIPPER .
FÅR EGEN MERKEVARE: Kyrre Gørvell-Dahll (24) aka Kygo har tatt verden med storm og stjeler stadig flere arenaer. Her fra Ultra Music Festival i Miami, Florida, USA, 18 mars 2016. Foto: EPA/JOE SKIPPER .Vis mer

Sokkegründer har tidligere hjulpet Ulvang og Johaug. Nå skal han lage designmerke for Kygo

Har startet selskapet Kygo life as.

(Dagbladet): Kygo har den siste tida tatt verden med storm med sin tropiske elektroniske musikk, og spesielt låta «Stole The Show» har gjort nettopp det.

Kyrre Gørvell-Dahll (24) figurerte nylig på forsida av et av verdens største musikkmagasiner, Billboard, og har vært gjest i amerikanske tv-show som talkshowkongen Jimmy Fallon og Ellen DeGeneres.

Men nå skal bergenserens satse på nye områder. Kygo har startet et samarbeid med Jon Inge Gullikstad (46), mannen bak Ulvang-sokken og Johaughanskene, skriver Dagens Næringsliv.

Nytt selskap Samarbeidet skal så smått ha startet for et år siden. Og Gullikstad har nå registrert navnet Kygo life as i Brønnøysundregistrene.

Kygos stefar og assisterende manager, Jan Magnus Bjordal (58), er styremedlem i det nye selskapet, og artisten selv kommer til å være på eiersiden i selskapet.

- Han er kunstnerisk sterk, en stor profil, han er jordnær, han er en «boy next door». Og han har et navn på fire bokstaver - «K Y G O» - som er tatt rett ut av merkevareboka, sier Gullikstad til Dagens Næringsliv.

Kygo life er opprettet med én million kroner i aksjekapital, mens Gullikstad er oppført som både daglig leder og styreleder.

Var interessant Kygo har allerede blitt kjent for sin klesstil med capsen bakfrem og store T-skjorter. Det er derimot fortsatt usikkert hvilke produkter Kygo Life skal produsere, men Gulliksatd forklarer at feelgood er et strikkord. Foreløpig skal firmaet samarbeide med norske designere.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Kygos stefar, Jan Magnus Bjordal (58), forteller avisa at de sa ja fordi de syntes ideen hørtes interessant ut, og at firmaet kan være noe Kygo seinere kan falle tilbake på.

- Dette med design og klær er noe han alltid har vært interessert i. Han synes det er spennende å få jobbe med flinke designere og få lage ting som er i hans smak, sier Bjordal.

- Ganske vilt I oktober i fjor møtte Dagbladet Kygo i New York. Bergenseren hadde allerede nådd langt da, med én singel inne på den offisielle amerikanske hitlista Billboard Hot 100.

Han kunne fortelle at karrieren så langt hadde vært et eventyr.

- Det var ganske vilt. Jeg trives veldig godt. Det var aldri noe mål å bli kjent, men det er veldig gøy å få den responsen jeg får på sangene mine. Og da er vel medieoppmerksomheten en del av pakka. Det er gøy å vite at musikken min spilles så mye, og at så mange mennesker hører på musikken min, sa artisten.

Instagram Følg @dagbladet.no på Instagram