Solan smiler for Colgate

Aukrust-tegnefilmen som har premiere 7. august, samarbeider med Colgate om en landsomfattende reklamekampanje. Kampanjen er verdt mellom sju og åtte millioner kroner.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

«Å ikke pusse tennene, det er fa'li det!» er slagordet. All reklame for tegnefilmen blir betalt av annonsørene; Colgate, TVNorge, Kiwi og P4, mot at de får navnet sitt knyttet til Ludvig og Solan i den seksukersperioden kampanjen varer. Kampanjen har en verdi på mellom sju og åtte millioner kroner.

- Er dere ikke redde for at Solan skal bli synonymt med Colgate?

- Dette skal handle om barns tannpuss generelt. Solan og Ludvig blir en slags moderne Karius og Baktus, sier produsent for Aukrust-tegnefilmen John M. Jacobsen.

Kampanjen skal følges av en konkurranse hvor barn kan sende inn melketennene sine til Solan og Ludvig/Colgate. Plakater av filmfigurene skal settes ut i 800- 900 dagligvareforretninger over hele landet.

Kjell Aukrust ønsker ikke å kommentere saken.

Thorbjørn Egners plakk-inspirerte ugagnskråker Karius og Baktus er aldri blitt brukt i liknende kampanjer.

- Vi har fått mange forespørsler om bruk av de to krabatene i reklame, men vi har ikke villet at de skulle knyttes til et bestemt produkt, sier Bjørn Egner, Thorbjørn Egners sønn og rettighetsforvalter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer