SELFIE: Statsminister
Erna Solberg er aktiv
i sosiale medier. Her tar
hun en selfie på møte
i pågivergruppen for
Tusenårsspørsmålene
i Kigali i fjor. I helga holdt
Høyre sitt landsmøte,
med jevnlige oppdateringer
til sine følgere via
sosiale medier.Foto: Nina Hansen
SELFIE: Statsminister Erna Solberg er aktiv i sosiale medier. Her tar hun en selfie på møte i pågivergruppen for Tusenårsspørsmålene i Kigali i fjor. I helga holdt Høyre sitt landsmøte, med jevnlige oppdateringer til sine følgere via sosiale medier.Foto: Nina HansenVis mer

Sosiale medier er blitt en del av arbeidshverdagen for politikere

Med personlige bilder og kjappe oppdateringer når de ut til folk flest, og kan korrigere egne utspill.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Så godt som alle norske rikspolitikere har profiler på sosiale nettverk som Facebook og Twitter.

- Vi må være der folket er. Politikerne er aktive selv - enkelte mer enn andre i ulike kanaler, sier kommunikasjonsrådgiver i Høyres stortingsgruppe og ansvarlig for partiets sosiale medier, Iris Aunvik Tveten, til Dagbladet.

Sosiale medier • Nettbaserte tjenester som legger til rette for mange-tilmange-kommunikasjon og hvorinnholdet i stor grad skapes av brukerne selv.• Brukerne kan dele, rate og tagge, eller å poste kommentarer til bilder, artikler eller annet innhold og informasjon.• Eksempler på sosiale medier Facebook, Twitter og Instagram.

Ifølge henne er sosiale medier del av partiets kommunikasjonsstrategi.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn