Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

«Soul Calibur II»

Slåsspill fra Namco. For: PlayStation 2, Xbox og GameCube (høst 2003)

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

<>Forrige spill

Den originale «Soul Calibur» kom til Sega Dreamcast, og er uten tvil et av de beste slåsspillene som har kommet ut. Med et avansert og dyptpløyende slåssystem, over 20 figurer og en smått legendarisk plassering i spillhukommelsene, er det mye som skal til før «Soul Calibur II» flopper.

Spillet er delt opp i to: Originalmodusen, og våpenmodusen. Origninalmodusen inneholder sju spillvalg: Arcade, versus battle, time attack, survival, team battle, versus team battle, samt en opplæring. Våpenmodusen er oppgavebasert, der du drar til forskjellige steder på et kart og møter lokal motstand. I disse varierende kampene kan du møte alt fra vanlige motstandere du bare kan slå under gitte forhold, til kamper der for eksempel helsen din kan synke på grunn av gift. Det er ved å spille i våpenmodusen at du låser opp spillets skjulte innhold, som fem nye figurer, en ekstra spillmodus, og et museum.

Grafikken i spillet er imponerende, både når det gjelder bakgrunn og figurer. På de forskjellige konsollene vil også «Soul Calibur II» by på ekslusivt innhold: På PlayStation 2 kan du spille Heihatchi fra Tekken, på GameCube møter du Link fra Zelda, og Xbox vil på sin side ha, merkelig nok, tegneseriefiguren Spawn.