Spill så høyt at man kjenner det i underlivet

Big Boi fulgte bassreglene på Hove.

HOVE: Big Boi. Foto: Anders Grønneberg
HOVE: Big Boi. Foto: Anders Grønneberg Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

HOVE (Dagbladet): ...Og Big Boi sa: La det bli bass.Og det ble bass.

Det ble bass som brumlet og durte, rumlet seg gjennom Hove-gjørma. Opp gjennom gummistøvlene til festivaldeltakerne. Til slutt traff den rumpa. Og der ble den.

Helt til den norske festivalstussen begynte å røre seg som om den var på en beinheit funkklubb i Atlanta, ikke på en regnbesudlet norsk sørlandsøy.

Ikke så Big Boi ut til å svette, heller.

Bassdeilig Men så har han også en sinnsykt bassdeilig backatalog å lene seg på. Som den ene halvdelen av hiphop-duoen Outkast har han tross alt absurd mange av 90- og 00-tallets mest dansbare raphits på samvitigheten.

På Hove i går virket det på et tidspunkt da også som om han hadde bestemt seg for å gå igjennom backkatalogen i sin helhet. Det begynte med låter som «Skew it on the Bar-B» og «Rosa Parks», som om folk måtte få en slags Outkast-introduksjon for å skjønne hvem han var.

Ikke at han trengte å bekymre seg noe særlig.

Da han etter ti minutter spurte publikum om hva de ville høre, ropte de på «Shutterbug» fra soloskiva «Sir Lucious Leftfoot: The Son of Chico Dusty» (2010).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer