ANGRET SEG:  Like etter at han la ut en kort Twitter-melding om Apples lansering av musikkstrømmetjenesten Apple Music, angret Spotify-sjef Daniel Ek seg og slettet meldingen. Det har ikke gått upåaktet hen. Foto: NTB Scanpix
ANGRET SEG: Like etter at han la ut en kort Twitter-melding om Apples lansering av musikkstrømmetjenesten Apple Music, angret Spotify-sjef Daniel Ek seg og slettet meldingen. Det har ikke gått upåaktet hen. Foto: NTB ScanpixVis mer

Spotify-sjefens korte svar på lanseringen av Apple Music: «Oh ok»

Fjernet meldingen fra Twitter kort tid etter han la den ut.

(Dagbladet): Fredag kveld lanserte som ventet teknologigianten Apple sin egen musikkstrømmetjeneste.

Apple Music heter tjenesten selskpaet håper skal kunne utkonkurrere veletablerte Spotify.

Men reaksjonen fra Spotify-sjefen Daniel EK bar ikke akkurat preg av at han var nevneverdig imponert, skriver nettavisa Mashable.

«Oh ok.» På Twitter brukte Ek skarve to ord på å beskrive strømmetjenesten mens presentasjonen foregikk:

«Oh ok.», lød meldingen, som like etter ble fjernet. Det gikk ikke upåaktet hen.

Flere brukere på Twitter mente slettingen var et uttrykk for Spotify-sjefens nervøsitet i det Apples inntog på strømmemarkedet ble et faktum, skriver CNBC.

Tidligere under presentasjonen retweetet Spotify-sjefen en melding som kritiserte en annen av Apples nye tjenester som også ble presentert samme kveld.

Spotify ønsket ikke å kommentere meldingen fra Ek og den påfølgende slettingen av den da de ble kontaktet, ifølge Mashable.

Lanseres senere i juni Apple Music skal ifølge planen lanseres i 100 land i juni, og er en tjeneste som lar brukeren strømme all musikk som er tilgjengelig i iTunes mot en månedlig avgift.

Hvorvidt tjenesten blir lansert i Norge i juni, er uvisst.

- Har en stor fordel Om tjenesten blir en suksess, er vanskelig å spå. Apple har imidlertid én stor fordel, skriver Dagbladets kommentator Jan Omdahl:

«Selskapet har ett trumfkort: At man allerede siter på betalingsinformasjonen til mange hundre millioner bruker av det mobile operativsystemet iOS, og at alle disse har Apples musikkapplikasjon installert på sine telefoner. Etter en programvareoppdatering er et abonnement bare et par tommeltrykk unna. Det er her Apple håper å vinne slaget.»