Ny serie tar Netflix med storm:

«Squid Game»-scene endres etter kjempebrøler

En sørkoreansk mann får ikke fred fra nysgjerrige seere.

FJERNER: Netflix må sensurere denne scenen i serien «Squid Game» etter at nummeret på kortet har blitt ringt over 4000 ganger. Video: Netflix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

«Squid Game» har tatt verden med storm, og blir trolig Netflix' mest sette serie noensinne.

I kjølvannet av braksuksessen, har det oppstått et uventet problem for serieskaperne.

I en scene mottar hovedrollekarakteren, Seong Gi-hun, som blir spilt av Lee Jung-Jae, et visittkort fra en mystisk mann på T-banen.

Visittkortet er en invitasjon til å delta i et livsfarlig spill hvor én av 456 deltakere kan stikke av med en enorm pengepremie.

Nå viser det seg at telefonnummeret på visittkortet er ekte, og at personen som eier nummeret blir nedringt av nysgjerrige «Squid Game»-seere.

Koreanske Money Today skriver at eieren, som er en mann fra Gyenggi-provinsen i Sør-Korea, har blitt oppringt opp mot 4000 ganger om dagen.

FJERNES: Det var på dette kortet at nummeret ble vist i «Squid Game». Nummeret er fjernet av Dagbladet. Foto: Fra serien
FJERNES: Det var på dette kortet at nummeret ble vist i «Squid Game». Nummeret er fjernet av Dagbladet. Foto: Fra serien Vis mer

Fikk hjelp av en venn

- Det har kommet til det punktet hvor folk tar kontakt dag og natt på grunn av nysgjerrighet. Det tapper telefonen min for batteri, sånn at den slår seg av, sier eieren av telefonnummeret til nettstedet.

Han sier at han først ikke skjønte hvorfor han ble nedringt, og at det var en venn som hjalp ham til å løse mysteriet.

- Så fortalte vennen min at nummeret mitt var med i serien, sier han.

NETFLIX-SUKESS: «Squid Game» har på kort tid blitt en internasjonal Netflix-favoritt. Vis mer

Ringer dag og natt

Netflix og produksjonsselskapet Siren Pictures Inc. fjerner nå scenene hvor telefonnummeret er synlig.

- Sammen med produksjonsselskapet jobber vi med å løse saken, og vi redigerer alle scener med telefonnumre der det er nødvendig, sier en talsperson for Netflix til The Independent.

Seiler opp til topps

Ifølge Flix Patrol, som er en nettside som kartlegger statistikken til de største strømmetjenesten i verden, er «Squid Game» nummer én i et dusin land, inkludert Storbritannia, USA, Sør-Korea og Norge.

Også på sosiale medier virker det som folk ikke får nok av den sørkoreanske serien.

På TikTok har hashtagen #SquidGame blitt sett mer enn 22,8 milliarder ganger.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer