Starbucks gir bort 50 millioner sanger

Parrer seg med Apple.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Først var det Paul McCartney, så selveste Joni Mitchell. Nå samarbeider også iTunes med Starbucks.

Sammen skal de to gigantene innen kaffe og elektronikk gi vekk mer enn 50 millioner sanger til Starbucks-kunder, melder Variety.

Prosjektet starter 2. oktober, og fram til 7. november vil flere enn 10 000 av Starbucks-kjedens kaffebarer gi bort 1,5 millioner sanger om dagen.

Dylan først

Bob Dylan, Joss Stone, John Legend, Band of Horses og Annie Lennox er blant de 37 musikerne som ifølge AP er med i kampanjen «Song of the day» («Dagens sang»).

Kaffekundene mottar en slags lapp med en kode, hvorpå de utvalgte låtene er tilgjengelige for nedlasting på iTunes ut året.

Dylan får første sang i kampanjen med «Joker Man», skriver nyhetsbyrået.

Også John Mayer, Dave Matthews, KT Tunstall, Keith Urban, Sia, Hilary McRae, Federico Aubele og Sara Bareilles er med, og selvsagt Joni Mitchell og Paul McCartney som begge har lansert album på Starbucks\' plateselskap Hear Music i år.

Vil kapre kunder

Starbucks har gjort det til en del av sitt varemerke å tilby trådløst nett til alle som kjøper kaffe - uansett prisklasse. Slik får de flere kaffekunder, og formodentlig blide kaffekunder.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer