TWITTERFEST: Petter Stordalen og twitterfølgerne hans utvekslet idéer og erfaringer om sosiale medier da han inviterte til hagetreff på Frogner.  Foto: Jacques Hvistendahl
TWITTERFEST: Petter Stordalen og twitterfølgerne hans utvekslet idéer og erfaringer om sosiale medier da han inviterte til hagetreff på Frogner. Foto: Jacques HvistendahlVis mer

Stordalen møtte twittervennene

Petter Stordalen inviterte 20 000 twitterfølgere på hagefest

(Dagbladet): Petter Stordalen har 20 000 følgere på twitter, og det ønsket hotellkongen å feire. Dermed inviterte han twittervennene sine til en Tweetup - en samling der temaet var sosiale medier.

-Folk stoler på folk Rundt 40 av Stordalens twitterfølgere dukket onsdag kveld opp i hagen i Frederik Stangsgate 22 på Frogner, der de ble møtt av en opplagt og engasjert Stordalen.

- Målet er å møte menneskene jeg twitrer med og utveksle ideer, tilbakemeldinger og kunnskap. Mitt motto er at folk stoler på folk. Sosiale medier styrer utrolig mye. Glem reklameannonser, glem hotellbrosjyrer. Det folk bryr seg om er hva slags tips og tilbakemeldinger de får fra andre, sier Stordalen til Dagbladet.

Fascinert Stordalen Petter Stordalen innledet treffet med å si noen velvalgte ord til twittervennene.

 - Jeg har invitert dere fordi det er utrolig fascinerende med sosiale medier. Dere skal vite at jeg bruker dere for alt det er verdt! Når jeg får tilbakemeldinger, og gjerne dårlige, via sosiale medier hjelper det meg og hotellene til å bli bedre, sa Stordalen til de oppmøtte som humret og spiste fingermat i sola.

Synne H. Rustad møtte opp i håp om å slå av en prat med Petter Stordalen, som hun har twitret med et par ganger.
- Dette er jo en ren kuriositet, og en uformell mulighet til å treffe Stordalen, som virker som en veldig ok fyr, sier hun.

Artikkelen fortsetter under annonsen

- Twittervennene bestemmer Det nye Choicehotellet, Comfort Hotel Xpress, har brukt sosiale medier aktivt i etablering og markedsføring. Hotelldirektør Simen Vinge fortalte om hvordan hotellet har brukt twitter og facebook til å lufte idéer og innspill.

- Via sosiale medier har gjestene selv bestemt hva slags godteri de ønsker å kjøpe i lobbyen og at veggen i spisesalen skal være lilla, fortalte Vinge.

Stordalen satte pris på også å møte twitterfølgerne på en annen arena enn den digitale.

- Jeg har møtt mange hyggelige mennesker, og snakket om sosiale medier som jeg er superfascinert av. Tenkt hva som vil skje på den fronten om ti år! Det er utrolig spennende.

- Den nye vinen Etter treffet twitret Stordalen en takk til de oppmøtte:

- Takk til alle for fantastisk #tweetup! Og takk for kake! Dere er den nye vinen!

  

ENGASJERT: - Jeg bruker dere for alt det er verd, sa Petter Stordalen om twitterfølgernes tilbakemeldinger. Foto: Jacques Hvistendahl
ENGASJERT: - Jeg bruker dere for alt det er verd, sa Petter Stordalen om twitterfølgernes tilbakemeldinger. Foto: Jacques Hvistendahl Vis mer