Støvel-sex stoppet reklame

Forbrukerombudet mener denne reklamen for skomerket Corso Como er kjønnsdiskriminerende og dermed ulovlig.

Corso Como-annonsen med en naken kvinne, bare iført et pistolbelte, ridende på en støvlett, ble for sterk kost for Forbrukerombudet.

Nå er kampanjen for skomerket funnet ulovlig etter markedsføringsloven og stoppet.

Kjønnsobjekt

«Etter vår vurdering gir avbildningen i denne annonsen et inntrykk av kvinnen som et tradisjonelt kjønnsobjekt og blikkfang. (...) Det foreligger heller ingen sammenheng mellom kvinneavbildingen og de annonserte produktene.», heter det i vedtaket.

Til Dagbladet sier Corso Como-gründer Marius Skjønsberg at han ikke forstår konklusjonen til Forbrukerombudet.

-  Også menn

-  Annonsen er del av en større kampanje hvor også menn er avbildet. Jeg mener den hadde vært mer sexistisk hvis vi hadde lagt den inn i bladet Mann og ikke i Elle, sier Skjønsberg.

Kjønnsdiskriminerende og ulovlig?

SEXISTISK: Norske Corso Como vil selge cowboy-boots med hjelp av en naken dame.