Strålende som bestilt

Konsertsuksess for Marius Neset og Trondheim Jazzorkester på Moldejazz' nye hjemmebane.

PREMIERE:  Den første moldejazzkonserten i det nye Teatret Vårt ble besørget med brask og bram av Marius Neset og Trondheim Jazzorkester tirsdag kveld. Fra v. pianist Espen Berg, saksofonistene Marius Neset, Eirik Hegdal og Hanna Paulsberg, akkordeonist Jovan Pavlovic, saksofonist Peter Fuglsang, bassist Petter Eldh, trompetistene Ronny Farsund og Eivind Lønning, trommeslager Gard Nilssen, trombonist Erik Johannessen og tubaist Daniel Herskedal. FOTO: LARS EIVIND BONES/DAGBLADET
PREMIERE: Den første moldejazzkonserten i det nye Teatret Vårt ble besørget med brask og bram av Marius Neset og Trondheim Jazzorkester tirsdag kveld. Fra v. pianist Espen Berg, saksofonistene Marius Neset, Eirik Hegdal og Hanna Paulsberg, akkordeonist Jovan Pavlovic, saksofonist Peter Fuglsang, bassist Petter Eldh, trompetistene Ronny Farsund og Eivind Lønning, trommeslager Gard Nilssen, trombonist Erik Johannessen og tubaist Daniel Herskedal. FOTO: LARS EIVIND BONES/DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

KONSERT: MOLDE (Dagbladet): Det var en stor kveld på mer enn én måte:

For første gang kunne Moldejazz ta i bruk Teatret Vårt, den største konsertsalen i det nye jazz- og teaterhuset Plassen.

På scenen sto fjorårets JazZstipendiat, saksofonisten Marius Neset, sammen med Trondheim Jazzorkester for å kvittere for nærmere tre kvart million kroner, og i salen signaliserte anslagsvis 500 stående publikummere store og glade forventninger allerede før musikerne var kommet til syne.

Suksess Samarbeidet Moldejazz-Midtnorsk Jazzsenter-Trondheim Jazzorkester er en suksesshistorie som har resultert i svært vellykkete festivalkonserter, turnéer og plateutgivelser. TJO har samarbeidet med så vel store Artists in Residence-navn som med vinnerne av SpareBank 1 SMNs årlige JazZstipend, og gårsdagens konsert, der den København-bosatte saksofonisten Marius Neset hadde skrevet ny musikk for «sin» TJO-besetning, ble en solid forlengelse av det vellykkede samarbeidet.

Fra den myke innledningen med Jovan Pavlovics myke, lyriske akkordeontone som ledelys og fram til de siste saksofonistiske erupsjoner fra Neset ble konserten en fest av kreativt, pulserende ensemblespill og helhjertete soli fra samtlige medvirkende.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer