Supervekst for Dagbladet Pluss

Mediebedriftenes landsforening presenterer jubeltall for Dagbladet.

JUBELTALL: Dagbladet Pluss har en kraftig opplagsøkning når tallene fra MBL for andre halvdel av 2020 legges fram i dag. Her er redaksjonssjef for Dagbladet Pluss, Jonas Pettersen, og Dagbladet Pluss-redaktør Hilde Schjerve avbildet sammen med redaksjonen på hjemmekontor. Foto: Frank Karlsen / Dagbladet
JUBELTALL: Dagbladet Pluss har en kraftig opplagsøkning når tallene fra MBL for andre halvdel av 2020 legges fram i dag. Her er redaksjonssjef for Dagbladet Pluss, Jonas Pettersen, og Dagbladet Pluss-redaktør Hilde Schjerve avbildet sammen med redaksjonen på hjemmekontor. Foto: Frank Karlsen / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Onsdag la Mediebedriftenes landsforening (MBL) fram ferske opplagstall for norsk mediebransje.

Tallene er meget hyggelig lesning for Dagbladets del.

Dagbladet Pluss er en av målingens opplagsvinnere, mens også Dagbladets papiravis opplever en opplagsøkning.

- Det er utrolig stas at stadig flere er villige til å betale for journalistikken vår, sier Dagbladet Pluss-redaktør Hilde Schjerve.

Ifølge MBLs er Dagbladets opplag totalt på 115 364, som er en økning på 8,7 prosent siste halvår.

Tar markedsandeler fra VG+

Det er hovedsakelig Dagbladet Pluss som står for veksten, og den er reelt høyere enn det som framgår av MBLs tall fordi MBL gir fratrekk for rabatterte abonnement.

Ifølge MBL har Dagbladet Pluss en vekst på 11,5 prosent i antallet abonnenter siste halvår, og tar markedsandeler fra VG+ som har en økning på 9,3 prosent.Det reelle antallet abonnenter i Dagbladet Pluss ligger på rundt 100 000.

Stor omsetningsøkning

Omsetningsveksten er også svært gledelig.

- Omsetningen vår følger MBL-tallene. Siste halvår har Dagbladet Pluss hatt en omsetningsøkning på 18 prosent. Digital brukerbetaling blir et stadig sterkere inntekstbein, og en vesentlig del av strategien til Dagbladet og Aller Media framover, sier Ali Jeng, kommersiell direktør for B2C i Aller Media.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer