Svenskene legger ned FHM

Men her hjemme tror de naken Aulie setter nye salgsrekord.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): I dag ble det kjent at herremagasinet FHM legges ned i Sverige. Den danske eieren, Forlaget Benjamin, har bestemt seg for at bladet ikke er tilstrekkelig lønnsomt og dermed må åtte ansatte gå, skriver DN.se.

I den norske redaksjonen tar man imidlertid nyheten med stor ro. De frykter ikke at det samme vil skje med dem. 

- Nei, for oss går det utrolig bra. Vi selger i bøtter og spann, fastslår redaktøren i norske FHM, Martin Thronsen, overfor Dagbladet.no.

Hippe svensker

I Sverige forklares nedleggingen med at bladet, som i hovedsak retter seg mot unge menn, har endret fokus bort fra fra lettkledde kvinner over til mote og trender.

Stig Jakobsen er administrerende direktør i Bonnier Media som utgir FHM i Norge. Han mener at svenskene har langt hardere konkurranse i dette segmentet enn hva man har hjemme.

I tillegg til bladet Slitz - som nylig annonserte at også de er i ferd med å bevege seg bort fra «gutte-imaget» - har svenskene magasiner som Café og King som begge er renskårne moteblad for menn.

Åpent annonsemarked

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer