Tannfe vant reklamepris

En melketann i et vannglass og en smilende liten gutt sjarmerte tydeligvis innringerne. Lørdag kveld ble reklameprisen Gullfisken delt ut til McDonalds og reklamebyrået Leo Burnett.

Det så ikke ut til at publikum i Chateau Neuf lørdag kveld benyttet de mange «reklamepausene» til toalettbesøk, kaffekoking eller avislesing. Nettopp det uttrykte Paal Tarjei Aasheim glede over da han ledet reklameprisutdelingen som ble sendt på TV 2.

- Jeg vil si tusen takk til alle dere som har valgt å se en hel time med reklame helt frivillig, sa Aasheim.

Det var publikum som gjennom innringning og tekstmeldinger skulle kåre en vinner blant de tolv nominerte annonsørene. Og det var skuespiller Toralv Maurstad som fikk æren av å rive opp den gullfargede konvolutten og annonsere vinneren - som var McDonalds og reklamebyrået Leo Burnett.

I reklameinnslaget putter en sjarmerende liten pjokk en felt melketann i et vannglass. Tannfeen kommer på besøk som seg hør og bør, og melketannen blir forvandlet til en tyvekroning som blir brukt på en av restaurantene til hamburgerkjeden.

Publikum fikk også litt underholdning mellom reklameinnslagene. Svenske Bjørn Skifs bød på gamle slagere, mens gruppa Klovner i kamp fremførte sangen «Kaninkoker 2».

Det er niende gang TV 2 sender reklamefilmprisutdelingen Gullfisken.

(NTB)