DEBATT

Debatt: Byutvikling

Tettstadane konkurrerer no om å døy

Kvifor held ikkje empiri og vedtatt politikk når det kjem fristande tilbod frå Coops kjøpmenn?

TOMT I GATENE? Mens den politiske leiinga og Coop vil bygge ein ny handelspark utanfor Vågå sentrum, har 38 lokale eldsjeler og næringsdrivande i bygda signert eit brev som seier at dette kjem til å ta livet av sentrum, skriv kronikkforfattaren. Foto: Thomas Rasmus Skaug
TOMT I GATENE? Mens den politiske leiinga og Coop vil bygge ein ny handelspark utanfor Vågå sentrum, har 38 lokale eldsjeler og næringsdrivande i bygda signert eit brev som seier at dette kjem til å ta livet av sentrum, skriv kronikkforfattaren. Foto: Thomas Rasmus Skaug Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

På tross av ein ny E6, er hovudåra mellom Oslo og Trondheim iferd med å bli øydelagt. Oppover heile Gudbrandsdalen, gjennom Peer Gynts rike, nasjonalparkar og viktig kulturhistorie, konkurrerer tettstadane no om å døy.

Kampane handlar om å få dei verste handelsboksane utanfor sentrum, i staden for å styrke alt det dei allereie har. No er det Vågå sin tur. Mens den politiske leiinga og Coop vil bygge ein ny handelspark utanfor sentrum, har 38 lokale eldsjeler og næringsdrivande i bygda signert eit brev som seier at dette kjem til å ta livet av sentrum.

Empirien er einige med dei. Korleis kan dette skje?

Vågå er dessverre ikkje aleine. Utarming av norske byar og tettstader er eit faktum. Det har pågått lenge, og det er både eit storby- og småbyfenomen. Debatten blei nyleg aktualisert med boka «Kjøpesenterlandet», kor forfattaren Ronny Spaans gir terningkast til 34 ulike stader i Norge.

At temaet er så høgt oppe på agendaen til norske kommunar, er truleg fordi sentrumsdød er eit tydeleg og svært synleg teikn på at ein by eller ein stad er i resignasjon. Ei viktig årsak til sentrumsdød er at bustader, arbeidsplassar, offentlege institusjonar, og ikkje minst handel, blir lagt til ulike stader. At me må bruka bilen meir til daglege ærend, er dårleg nytt både for miljøet, for folkehelsa og for lokal handel i sentrum.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer