REKORD: Dagbladet har i dag historiens tykkeste papirutgave. Her ser vi førstesidetegner Kjetil Tandberg, magasinredaktør Karine Østtveit og ansvarlig redaktør John Arne Markussen.
&nbsp;<span style="background-color: initial;">&nbsp;Foto: Nina Hansen / Dagbladet</span>
REKORD: Dagbladet har i dag historiens tykkeste papirutgave. Her ser vi førstesidetegner Kjetil Tandberg, magasinredaktør Karine Østtveit og ansvarlig redaktør John Arne Markussen.   Foto: Nina Hansen / DagbladetVis mer

Tidenes tykkeste Dagbladet. På lørdag får du hele 198 sider

Tykk avis og Magasinet i ny drakt.

(Dagbladet): I går ble det kjent at Dagbladet Magasinet har gått gjennom en ekstrem oppussing, og i morgen gir Dagbladet ut den største papirutgaven noen sinne.

Lørdagsutgaven har nemlig hele 198 sider til sammen, med avis og magasin.

Ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Arne Markussen, sier at det fortsatt er viktig å være til stede i de mange tusen avisstativene rundt om i landet.

- Papiret har fortsatt en sterk posisjon i dagens samfunn, og vi ser også at mange av annonsørene synes det er viktig å være til stede i papirutgaven, sier han.

Markussen forteller at de legger stor vekt på samspillet mellom den digitale plattformen og papirutgaven.

Fornøyd med moderniseringen

Sjefsredaktøren er dessuten svært fornøyd med moderniseringen av Magasinet, og håper den får en god mottakelse av leserne.

- Vi mener selv at vi kanskje gir ut en av de aller beste avismagasinene i hele verden, sier han.

Magasinredaktør Karine Østtveit opplyser at denne magasinutgaven inneholder dobbelt så mange sider som den forrige

Hyllet verden over

Hun forteller at redaksjonen i Magasinet ikke kan huske å ha gitt ut en større utgave før.

Og årsaken til det er annonsørene. De er svært entusiastiske i forhold til moderniseringen av bladet.

- Magasinet blir også like stort neste uke, og det er vi veldig glade for. Vi er stolte av å kunne tilby leserne en stor og innholdsrik pakke, sier Østtveit.

Den siste tida har Magasinet hatt tre store reportasjer som har gått verden rundt. «Gutten i plastposen», «Våtdraktmysteriet» og «Forlist». Disse sakene har blitt hyllet som noe av det beste i verden innenfor featurejournalistikk.

- Den satsingen på kvalitetsjournalistikk ser vi at både leserne og annonsørene setter pris på, sier Østtveit.