Tilbake til start

Lovende trøndere hyller Phil Spector med en litt skuffende form for heismusikk.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

CD: Det er snart tre år siden gutteromsduoen Analogue Orchestra fra Trondheim ga ut en suveren liten EP ved navn «Back To Stereo» på miniselskapet Libanonstop Records. Så bra var den, at Paal Evjen og Jonny Kristiansen både har beholdt tittelen og to av tre låter når de nå albumdebuterer på stort selskap.

Det taler for så vidt ytterligere for debut-EP-ens fortreffelighet at «Back To Stereo» og «Wednesday Morning» stadig framstår som de beste kortene Analogue Orchestras har på hånda. Det sier samtidig - og dessverre - noe om at duoens ubestridelige talent for massivt produsert drømmepop ikke slår ut i full blomst i albumformat.

Målet er åpenbart å finne den perfekte popmelodi i det perfekte arrangement med den perfekte lyd. Et ærverdig prosjekt, men ikke uten opplagte fallgruver.

Å angripe plata for å være overprodusert faller selvsagt på sin egen urimelighet når gruppas største idol heter Phil Spector. På den annen side var ikke Spector redd for litt ulyd i sine stormannsgale lydtablåer. Analogue-guttene har derimot funnet fram sitt fineste sandpapir og fjernet enhver ujevnhet, både melodisk og lydmessig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer