TID FOR SELFIE: Leder i AUF, Mani Hussaini og leder i Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre på AUFs sommerleir på Utøya tidligere i sommer. Foto: Audun Braastad / NTB scanpix
TID FOR SELFIE: Leder i AUF, Mani Hussaini og leder i Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre på AUFs sommerleir på Utøya tidligere i sommer. Foto: Audun Braastad / NTB scanpixVis mer

To partier skiller seg ut på sosiale medier under valgkampen. Her er vinnerne

Sosiale medier er stadig viktigere i kampen om din stemme.

Arbeiderpartiet og Miljøpartiet de grønne er de flinkeste partiene på sosiale medier, ifølge Magnus Hoem Iversen, stipendiat ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB.

- Arbeiderpartiet er massivt til stede, og kanskje best av alle sammen. De grønne er gode på sosiale medier fordi de må, og skaper masse engasjement, oppsummerer Hoem Iversen, som trillet både Ap og Miljøpartiet til 5 på terningen.

Torsdag lanserte Høyre ny valgkampvideo - med Erna Solberg og Fabian Stang i hovedrollene - og brukte Facebook som lanseringskanal. Både SV og Arbeiderpartiet satser tungt på Snapchat, sistnevnte med over 2500 Snap-følgere. Alle partiene deler, liker og lenker til artikler, bilder og videoer for å sende deg deres budskap.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag

MÅNED

Januarsalg*

1 kr

(0 kr per dag)

Kjøp nå

Kjøp nå
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

MÅNED 1 kr per en måned 0 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. *Fornyes til normalpris når gratisperioden utløper (99kr/mnd). Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

UKE

55 kr

(7,77 kr per dag)

Kjøp nå

Kjøp nå
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

UKE 55 kr per en uke 7,77 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. *Fornyes til normalpris når gratisperioden utløper (99kr/mnd). Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

3 MÅNEDER

249 kr

(2,77 kr per dag)

Kjøp nå

Kjøp nå
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

3 MÅNEDER 249 kr per 3 måneder 2,77 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. *Fornyes til normalpris når gratisperioden utløper (99kr/mnd). Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

ÅR

795 kr

(2,18 kr per dag)

Kjøp nå

Kjøp nå
Du har valgt:

Dagbladet Pluss

ÅR 795 kr per ett år 2,18 kr per dag. Abonnementet løper til det sies opp.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid. *Fornyes til normalpris når gratisperioden utløper (99kr/mnd). Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

  • Alle abonnement fornyes automatisk til ordinær pris når perioden utløper, men det er ingen bindingstid.
  • *Fornyes til normalpris når gratisperioden utløper (99kr/mnd).
  • Du kan si det opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.