TID FOR SELFIE: Leder i AUF, Mani Hussaini og leder i Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre på AUFs sommerleir på Utøya tidligere i sommer. Foto: Audun Braastad / NTB scanpix
TID FOR SELFIE: Leder i AUF, Mani Hussaini og leder i Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre på AUFs sommerleir på Utøya tidligere i sommer. Foto: Audun Braastad / NTB scanpixVis mer

To partier skiller seg ut på sosiale medier under valgkampen. Her er vinnerne

Sosiale medier er stadig viktigere i kampen om din stemme.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

Arbeiderpartiet og Miljøpartiet de grønne er de flinkeste partiene på sosiale medier, ifølge Magnus Hoem Iversen, stipendiat ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB.

- Arbeiderpartiet er massivt til stede, og kanskje best av alle sammen. De grønne er gode på sosiale medier fordi de må, og skaper masse engasjement, oppsummerer Hoem Iversen, som trillet både Ap og Miljøpartiet til 5 på terningen.

Torsdag lanserte Høyre ny valgkampvideo - med Erna Solberg og Fabian Stang i hovedrollene - og brukte Facebook som lanseringskanal. Både SV og Arbeiderpartiet satser tungt på Snapchat, sistnevnte med over 2500 Snap-følgere. Alle partiene deler, liker og lenker til artikler, bilder og videoer for å sende deg deres budskap.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn