Tomt og moderne

Det er en grunn til at det ikke er Maxim som lager musikken i Prodigy.

Liam Howlett bruker bare lengre og lengre tid på å lage ferdig nye Prodigy-album. Dette kjeder forståelig nok Maxim, en av tre Prodigy-medlemmer, som i realiteten aldri har bidratt med musikk i gruppa. På solodebuten «Hell's Kitchen» gjør Maxim det han kan for å bygge opp under sitt mørke og særdeles farlige image. Beksvarte programmeringer og tunge beats er tråden på et album som bare sjelden vekker interesse. Mens Liam Howlett på sitt beste er en genial sjangerblander, er Maxim haltende som låtskriver, middelmådig som produsent og slitsom som vokalist/rapper. «Carmen Queasy» med Skin fra Skunk Anansie er like enerverende og tung i sessen som Skin har for vane å være.

Maxim har forsøkt å lage en slags moderne, eklektisk rockeplate, men låtene hans er som regel tomme, litt bakpå skall framfor reelle låter. Typisk nok er Liam Howletts r'n'b-låt «Scheming» platas beste låt og beste produksjon.