Topp med Bond

Den store guttedrømmen: Å sveve i livsfare og på oppfinnsomt vis ta livet av fæle skurker. Å nedlegge yppige blondiner, forføre mystiske brunetter og temme fyrrige rødtopper.

Og selvfølgelig krydre tilværelsen med knusktørre replikker og enda tørrere Dry Martinier.

Selvfølgelig får du ikke alt dette i et tv-spill. Men «Everything or Nothing» er kanskje det nærmeste du kommer. Og det gir garantert Bond-fans mye mer glede enn den siste filmen gjorde.

Spillet er ikke basert på en film, men kunne gjerne vært det. Historien er skrevet av Bruce Feirstein, mannen bak manuset til både «GoldenEye», «Tomorrow Never Dies» og «The World is Not Enough», og har alle elementer en god Bond-film skal ha.

Stikkord: Høyt tempo, en stormannsgal superskurk, massevis av eksotiske locations - og morsomme tekniske dingser som fort viser seg å bli livreddere. Kjempegøy.

De ymse kjøresekvensene er også et kapittel for seg. Selv om de bare er spill i spillet, er de helt på høyde med en rekke andre bil- og motorsykkelspill. Flerspillermodus kunne vært bedre, men likevel. Totalt blir dette rene Kinderegget.

Førstepersons skytespillet «GoldenEye» fra 1997 har liksom vært Bondspill nummer 1. Hevet over all tvil. Nå er det tid for å revurdere den «sannheten». For med tredjepersons-vinklingen i «Everyting...» får du mulighet til å gjøre så mye mer enn å bare fylle motstanderne med bly.

Her veksles det elegant mellom kjøring, skyting, klatring, sniking- og spesielle Bond-øyeblikk som gir ekstra poeng. Variasjonen er stor, lyd og bilde suverent og spillbarheten skyhøy.

Brosnan og co. låner ut sin stemmeprakt, og likheten til de virkelige skuespillerne er overraskende bra.

Med «Everything or Nothing» har Electronic Arts satset etter mottoet: Vinn eller forsvinn, alt eller ingenting. Og satsingen innfrir: Excellent, double-o-seven!