Trynefaktor

CNN føler pusten av konkurrentene i nakken og satser på sexy programledere.

Det må være forklaringen på at selskapet i helgen valgte å profilere sin nye medarbeider Paula Zahn som attraktiv, ikke bare dyktig, skriver New York Post.

Trebarnsmorens show heter American Morning with Paula Zahn. I selskapets egenreklame, som gikk sist helg, het det at ankeret i morgennyhetene ikke bare er super-smart, men også ganske sexy. Ordet «sexy» blinket i røde bokstaver på skjermen og provoserte åpenbart både kolleger og mediesynsere i USA.

Reklameinnslaget ble trukket tilbake i går. Ledelsen i CNN kaller det en formidabel tabbe og toer sine hender. - Ingen utenfor pr-avdelingen hadde sett den, erklærer CNN-direktør Walter Isaacson.

Zahn sier at reklamesnutten overrasket henne og har godtatt ledelsens unnskyldning.

Tv-kjendisen fikke sparken fra CNN-konkurrenten Fox i høst da selskapet oppdaget at Zahns agent var i forhandlinger med CNN. Atlanta-selskapet sliter med fallende markedsandel og høyere seeralder. Flere veteraner er blitt skjø vet ut og erstattet med yngre og penere ansikter, ifølge The Post.

- Jeg frykter det er effekten fra People Magazine som tar over hele nyhetsavdelingen, sier en anonym kollega av Zahn til nettstedet Drudge Report.

BLIKKFANG:Paula Zahn fikk æren av å bære OL-fakkelen i Georgia i desember.