(Dagbladet): - Det er viktig for oss å vise anerkjente og kredible serier, men mange av dem finner et bedre hjem på vår strømmetjeneste TV 2 Sumo. Seerne er blitt sin egen TV-sjef, sier direktør for internasjonale programmer i TV 2, Nina Lorgen Flemmen (51) til Dagbladet.
I mai reiste hun sammen med TV 2s internasjonale innkjøpsteam til Los Angeles i USA for å handle nye tv-godbiter til sine norske seere.
En helt vanlig geskjeft, og et årlig høydepunkt for noen få utvalgte i de fleste norske tv-kanaler, men Lorgen Flemmen kan også meddele at kampen om sende- og strømmerettigheter til gode serier tilspisses.
- Ingen frykt
Før onlinestrømming inntok verden for fullt var det vanlig å kjøpe serier i pakkeavtaler. Nå venter derimot budkrig og hardere konkurranse. Samtidig tar gigantiske aktører som Netflix, og den høykredible lillebroren HBO Nordic voksende jafs av det norske markedet.
- Alt forandret seg etter at Netflix og HBO kom på banen, men vi frykter dem ikke. HBO er en liten aktør som vi har stor respekt for, men tjenesten blir mer som et supplement, og vil ikke ha en folkelig nok appell i Norge, hevder Lorgen Flemmen og fortsetter:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger