ORGASTISK FINALE: Før finalen av «Norske talenter» fredag kveld sendte TV 2 rekalle for en orgasmekrem. Det skapte reaksjoner - og kanalen beklager. Her ser vi «Norske talenter»-dommerne, som er skyldfrie i denne saken, fra v: Mia Gundersen, Bjarne Brøndbo, Linn Skåber og Suleman Malik Foto: NTB Scanpix
ORGASTISK FINALE: Før finalen av «Norske talenter» fredag kveld sendte TV 2 rekalle for en orgasmekrem. Det skapte reaksjoner - og kanalen beklager. Her ser vi «Norske talenter»-dommerne, som er skyldfrie i denne saken, fra v: Mia Gundersen, Bjarne Brøndbo, Linn Skåber og Suleman Malik Foto: NTB ScanpixVis mer

TV 2 legger seg langflate etter orgasme-reklame før «Norske talenter»

- Skulle aldri vært vist.

- Vi beklager. Denne reklamen skulle ikke vært vist i forkant av «Norske talenter», sier kommunikasjonssjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, til Dagbladet.

Det var i går, fredag tidlig på kvelden, før finalen i «Norske Talenter», at TV 2 sendte reklame for en krem som skal fremme orgasmer.

- Strålende vurderingsevne

Det førte til noen reaksjoner på sosiale medier og i form av e-poster til TV 2. En av dem som reagerte, var Torgeir Waterhouse, direktør for internett og nye medier i IKT-Norge.

RYNKEKREM: En krem som motvirker rynker kunne kanskje vært mer passende som reklame i beste familiesendetid i stedet for en som fremmer orgasmer. Hva «Norske talenter»-dommerne måtte mene, vet vi ikke. Kanskje de sier som Ole Brumm? Foto: TV 2
RYNKEKREM: En krem som motvirker rynker kunne kanskje vært mer passende som reklame i beste familiesendetid i stedet for en som fremmer orgasmer. Hva «Norske talenter»-dommerne måtte mene, vet vi ikke. Kanskje de sier som Ole Brumm? Foto: TV 2 Vis mer

Han skriver følgende melding på Twitter:

- Strålende vurderingsevne av TV 2 å sende reklame for orgasmekrem før Norske talenter som mange barn ser på. Hva hva sier du, Olav Sandnes? (som er sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2).

- Ja, hva sier dere til dette, kommunikasjonssjef i TV 2, Jan-Petter Dahl?

- Vi er helt enig med Waterhouse og de andre som har reagert, sier han og legger til:.

- Går gjennom rutinene

- Slike reklamer skal ikke sendes i forbindelse med familieprogram. Nå skal vi finne ut hva som skjedde og gå gjennom rutinene slik at den type reklame ikke blir vist i når vi sender barne- og familieprogram, sier Dahl.

Han legger til at TV 2 har fått begrenset antall reaksjoner, og at kanalen beklager glippen.

Så får vi bare håpe at ingen på noen måte lider overlast som følge av denne «usømmelige» eksponeringen - i beste sendetid.