TV 2 stødige på isen

463 000 så på premieren av «Isdans».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Se bilder fra første «Isdans».

(Dagbladet.no): Fredag hadde «Isdans» premiere på TV 2, og for mange var det knyttet stor spenning til om noen av deltakerne ville så seg helseløse på glattisen. Det skjedde ikke, premieren gikk som en dans på isroser, og både deltakere og TV 2 hadde grunn til å puste lettet ut:

- «Isdans» hadde 463 000 seere, som gir programmet en markedsandel på 34.9, sier informasjonsrådgiver i TV 2, Jørund Rasdal Unneland, til Dagbladet.no.

Han forteller at premieren var omtrent som kanalen hadde forventet, men tallene ligger likevel litt under forgjengeren «Dansefeber»s tall:

- Vi hadde håpet at vi skulle ligge på rundt 450 000, til sammenligning hadde premieren på «Dansefeber» 484 000 seere i september i fjor.

Likevel sier Rasdal Unneland at de er fornøyde, og at dette er dels på grunn av jobben de har lagt ned for å gjøre om ishallen til et tv-studio:

- Vi er veldig fornøyde med programmet og kanskje mest det visuelle. Hallen ser mye mye bedre ut enn i utgangspunktet.

Før helgen skrev Dagbladet.no at Dorthe Skappel har omtalt sin egen deltagelse i programmet sitt, «God kveld Norge», flere ganger, og at de to tidligere sesongene av «Skal vi danse» har blitt vunnet av Kathrine Moholt og Kristian Ødegaard.

<strong><B>FORNØYD:</strong></B> 463 000 seere så premieren av «Isdans». Det er tall TV 2 er fornøyd med. Foto: JOHN T. PEDERSEN
FORNØYD: 463 000 seere så premieren av «Isdans». Det er tall TV 2 er fornøyd med. Foto: JOHN T. PEDERSEN Vis mer

Dorthe Skappel tror ikke dette har så mye å si:

- Jeg tror den som vinner må ha sjarm, utstråling og pågangsmot. Man må være fryktløs og vise stor framgang. Min egen framgang er lik null akkurat nå, sa Skappel til Dagbladet.no før helgen.

Se bilder fra første «Isdans».

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer