TV 2 vurderer reklameradio

Forrige uke ble P4-konsesjonen utlyst på nytt, med en prislapp på 160 millioner kroner. TV 2 kan være interessert.

På neste styremøter skal TV 2 diskutere om de vil inn på markedet for riksdekkende reklamefinansiert radio, melder Journalistens nettutgave.

P4-konsesjonen ble utlyste i forrige uke. Dagens P4 er skuffet over den høye prislappen.

- Vi er overrasket over at det er så store forskjeller i vilkårene fra da TV 2 fikk fornyet sin konsesjon, sier Rune Brynhildsen, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i P4, til Journalisten.

Både P4 og Brynhildsen reagerer på at utlysningen for konsesjonen for en ny og konkurrerende radiokanal ble utlyst samtidig.

- Det er problematisk å ta stilling til P4- konsesjonen uten å vite hva som ligger i en P5-konsesjon, sier Rune Inderøy i TV 2.

Konsesjonsperioden for P4 er på ti år. Hovedkontoret og den sentrale nyhetsredaksjonen til kanalen må lokaliseres utenfor Oslo. Fristen for å søke konsesjonen er 4. september 2002, og konsesjonen blir trolig tildelt i løpet av 2002.

(Dagbladet.no)