DEBATT

Ubehjelpelig fotballundersøkelse

Mye går galt når Norsk Toppfotball kartlegger merkevaren norsk fotball.

Merkevare: Hva mener du om energien i begrepet fotball?

Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix
Merkevare: Hva mener du om energien i begrepet fotball? Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

Det kom en epost med link til et spørreskjema om norsk fotball. Antakelig kom den fordi jeg har lagt igjen epostadressen i forbindelse med billettkjøp til kamper i eliteserien i fotball.

For tiden gjennomfører nemlig norsk fotball en kartlegging av «merkevaren» (hva ellers?) norsk fotball. Jeg ser for min del på fotball og ikke på en merkevare. Men siden det ante meg at her hadde atter en gang et konsulentbyrå tjent gode penger på å sy sammen et spørreskjema av ringe kvalitet, var det med betydelig interesse jeg åpnet linken.

Mange av spørsmålene var for meg - og for de fleste andre vil jeg tro - enten uinteressante eller uten mening eller begge deler. Dessverre var det ikke noe sted å krysse av for «ingen mening», og hvis man lot spørsmål stå ubesvarte, som mange av dem i bunn og grunn fortjente, ble man strengt nektet å gå videre til neste side.

Dermed måtte jeg lide meg gjennom å krysse av hvor enig eller uenig jeg er i påstander som

«Norsk fotball fremstår for meg som energiske (positiv energi)»  «Norsk fotball fremstår for meg som engasjerte (glød)» «Norsk fotball fremstår for meg som ærlig»«Norsk fotball fremstår for meg som nytenkende»

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.