- Ungen min har grått i en time fordi han tror han kommer til å dø

Sterke reaksjoner mot Super Bowl-reklamene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): En uvanlig dyster og skremmende reklamesnutt som ble vist under Super Bowl-kampen i går kveld har fått amerikanske tv-seere til å rase på sosiale medier, og forsikringsselskapet som stod bak har måttet rykke ut og forsvare seg.

Forventningene er skyhøye til reklamespottene som vises i pausen under den amerikanske Super Bowl-kampen hvert år. Ikke så rart, med en prislapp på 4,5 millioner dollar per 30 sekunder.

Med et publikum på over 110 millioner mennesker, er de garantert å bli snakkiser.

Barnedød Så også i år, men denne gangen har stemningen på Twitter heller dyster - i likhet med reklamesnutten det dreier seg om. Den viser en nusselig, krøllhåret liten gutt som snakker om alle de fine tingene han aldri kommer til å få oppleve («Jeg kommer aldri til å lære meg å sykle, jeg kommer aldri til å gifte meg»), før sluttpoenget kommer: «Fordi jeg døde i en ulykke». Deretter zoomes det inn på ulike potensielle hjemmeulykker som kan ha tatt livet av gutten.

«Endelig, prisen for det mest deprimerende jeg noen gang har sett på tv, går til... #Nationwidecommercial», skriver Aaron Rich, sportsanker for NewsChannel9.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.