Ut av coverskyggen

Susanna Wallumrød og Morten Qvenild gjemmer beskjedne kvaliteter bak åpenbare kvaliteter. Og har slik laget sitt beste album.

BESTENOTERING: Tre er det magiske tallet for Susanna Wallumrød og Morten Qvenild. Foto: Colin Eick/Rune Grammofon
BESTENOTERING: Tre er det magiske tallet for Susanna Wallumrød og Morten Qvenild. Foto: Colin Eick/Rune Grammofon Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ALBUM: Under «Recall», åpningssporet på Susanna and The Magical Orchestras tredje langspiller, synger Susanna Wallumrød «Do you recall? Do you recall?», tilsynelatende uten å gjenta seg selv. Hører man litt etter på uttalen, er den mest nærliggende oversettelsen nemlig ikke «Husker du? Husker du?», men snarere «Trekker du tilbake produktet ditt? Husker du?».

Før du rekker å ta dette innover deg, blir imidlertid tankerekken avbrutt av en bridgetatt rett ut av Kate Bush cirka «The Hounds of Love», med paukedrønn og klapping og det hele. «Recall» funker som sådan som et godt bilde på «3» i sin helhet: Beskjedne kvaliteter gjemt bak åpenbare kvaliteter.

Coverepoken over Wallumrød har sammen med keyboardist Morten Qvenild gått hen og laget sitt beste album, og det på akkurat den måten man på forhånd skulle ønske.

Etter at duoens egenkomponerte låter ble litt urettferdig overskygget av deres cover av Dolly Partons «Jolene» på debutplata, fulgte de to år seinere opp meden ren coverskive, og pådro seg med dette et rykte som coverband først og komponister dernest.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer