Van Dammes spagat kåret til verdens beste reklame

Hyllesten til «The Epic Split» fortsetter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Reklamefilmen for Volvo Trucks hvor skuespiller Jean-Claude van Damme har plassert et bein på hvert sitt lastebil-speil har vakt oppsikt verden rundt, og er nå blitt vist godt over 73,3 millioner ganger på Youtube.

Den svenske motorprodusenten har i reklamesnutten peilet seg inn på såkalt «viral markedsføring», der man får vanlige folk, bloggere - og media - til å gjøre jobben med å spre reklamen gratis, fordi innholdet er godt i seg selv.

Og det har firmaet absolutt lykkes i.

- Verdens beste Under prisutdelingen Grand Prix i Cannes Lions stakk nettopp reklamefilmen med navnet «The Epic Split» av med seieren i kategorien Internett-film. Det skriver Kampanje på sine nettsider.

Det er det svenske selskapet Forsman & Bodenfors' film som har laget den episke splitten for Volvo Trucks, og du kan se den øverst i saken.

I fjor var det animasjonsfilmen «Dumb Ways to Die» for Metro-stasjoner som stakk av med seieren i samme kategori. Den er nå sett over 83,3 millioner ganger på YouTube.

Bloggen Distractify skrev i fjor følgende om Volvo-reklamen med action-skuespilleren i hovedrollen: «Reklamefolk bør bare gi opp, ingenting kan overgå denne Volvo-reklamen.»

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer