Vant mot Se og Hør

Rodney og Anette fikk medhold i saken mot Se og Hør. Bladet vurderer anke.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no):

  • Rodney Omdal Karlsen får tilsammen 280 000 kroner fra Se og Hør, sjefredaktør Odd J. Nelvik og journalistene Jan-Petter Dahl og Håvard Melnæs.
  • Anette Young får tilsammen 165 000 kroner.
  • I tillegg må Se og Hør, sjefredaktør Odd J. Nelvik og journalistene Jan-Petter Dahl og Håvard Melnæs betale 299 540 kroner i saksomkostninger.

    - Jeg er fornøyd. Veldig fornøyd, sier Rodney Omdal Karlsen til Dagbladet.no

    -Dagen i dag er en fin dag. Det har vært slitsomt og tungt, men nå er jeg bare glad det gikk som det gikk, sier Anette Young til Dagbladet.no

    De tidligere kjærestene Rodney Omdal Karlsen og Anette Young kjent fra den første omgangen med Big Brother saksøkte Se og hør for brudd på privatlivets fred.

    Søksmålet dreide som om en rekke saker skrevet om bruddet mellom Young og Omdal Karlsen. Disse sakene skal angivelig vært skrevet før det ble slutt, og eks-paret fremsatte et økonomisk krav likelydende på det Se og hør tjente på omtalene. Kravet var på 700 000 kroner.

    I tillegg krevde paret 75 000 kroner fra sjefredaktør Odd J. Nelvik - og 25 000 fra hver av de to journalistene som dekket saken, Jan-Petter Dahl og Håvard Mælnes.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.