Velkommen til SonyBMG-hotellet

Springsteen i baren. Kurt Nilsen under roomservicen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): SonyBMG Entertainment har inngått en avtale med Starwood Hotels om å utvikle eksklusive musikk- og underholdningspakker for hotellgiganten, skriver Billboard.

I USA er Starwood Hotels paraplyorganisasjonen til hotellkjedene Sheraton, W Hotels, Westin, Four Points, Le Meridien og St. Regis.

Første punkt på programmet er å utvikle spillelister for de ulike hotellene. Deretter skal det settes sammen samleplater som skal selges eksklusivt på hotellet. Platselskapet vil også skape en egen hotell-tv-kanal, med artistintervjuer og musikkvideoer.  Avtalen åpner også for eksklusive hotellkonserter.

- Dette er attraktivt for SonyBMG fordi det eksponerer gjestene for musikk. Folk kan tilbringe flere dager på hotell, så de har tid på seg til å utforske ny musikk, sier videpresidenten for SonyBMGs underholdningsavdeling, JJ Rosen til Billboard.

Han mener at de ikke bare ser på hotellavtalen som en markedsføringplatform, men først og fremst selger en tjeneste til Starwood Hotels.

Spillelistene vil ifølge Billboard ikke bare inneholde musikk fra SonyBMG.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer