Wildlife Photographer of the Year:

Ventet fem dager på dette blinkskuddet

Nå har fotografen vunnet pris for bildet på T-banestasjonen.

KONKURRANSE: Under årets «Wildlife Photographer Of The Year»-konkurranse var det mange spektakulære bidrag. Klipp: Elias Kr. Zahl-Pettersen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Fotograf Sam Rowley var veldig fascinert av mus som levde nede på T-banestasjonen. Musene har aldri sett dagslys, eller natur, men lever av det de finner nede på stasjonen.

Rowley bestemte seg for å prøve å fange noen blinkskudd av livet under bakken. En kveld fikk han se to mus som slåss om en liten smule med mat.

- Jeg bruker vanligvis å ta masse bilder på en gang, men jeg var heldig med akkurat dette bildet. Da hadde jeg ligget på magen på plattformen i fem dager, så det måtte jo skje før eller siden, sier han til BBC.

Nå har Rowleys bilde vunnet publikumsprisen i fotokonkurransen «Wildlife Photographer of the Year». Det er det naturhistoriske museet i London som står bak konkurransen.

Publikumsfavoritt

Vinneren av konkurransen ble kåret i oktober, men museet arrangerer en avstemming blant bidragene som ikke nådde helt opp, hvor publikum kan stemme på sin favoritt. Ifølge BBC var det 28 000 som stemte på bildet til Rowley.

Han forteller til den britiske kanalen at han lå på perrongen fordi han ville få det perfekte bildet, fra en lav vinkel. Musene hadde vært på hver sin tur rundt på perrongen for å finne mat, helt til de kom over samme smule.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer