- Vi begynner å gå tom for kriger

Men designsjefen for «Call of Duty: Black Ops» mener det fortsatt er mye å ta av.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

LONDON (Dagbladet): I dag ble storspillet «Call of Duty: Black Ops» sluppet. Som vanlig har det vært stor etterspørsel etter actionspillet, som årlig har sikret et millionsalg for utgiveren Activision.

I spillet, som vi belønnet med terningkast fem, følger vi spesialsoldaten Alex Mason på en reise gjennom en rekke actionfylte hendelser under den kalde krigen. Denne mer personlige tilnærmingen til «Call of Duty»-serien er bare ett av elementene som viser at utvikleren Treyarch har satset alt på årets spill:

- Du skulle kanskje tro at det å skulle lage et «Call of Duty»-spill legger et stort press på oss - og da har du helt rett, forteller designansvarlig David Vonderhaar til Dagbladet når vi møter ham i London.

- Dette er et ekstremt viktig spill for oss utviklerne, for studioet vårt - men også for utgiveren vår, Activison. Vi har bedt dem om de ressursene vi trenger, og heldigvis fått dem. Det har gjort det mulig for oss å simpelthen fokusere på å lage et så godt spill som mulig. Jeg ser ikke presset på samme måte som businessmenneskene, siden jeg er en spilldesigner - men jeg vet at det er der. Jeg er sikker på at mye står på spill, og vi føler det som en stor ære når vi får jobbe på noe som er så stort.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer