Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

- Vi kommer ikke til å kjøpe oss hus i Hollywood med det første

«Ylvis»-brødrene hylles av internasjonal presse.

(Dagbladet): Den 3. september la komikerduoen og brødrene Bård og Vegard Ylvisåker ut videoen «The Fox» på Youtube.

Videoen har allerede vekket stor internasjonal oppmerksomhet, og klippet har i skrivende stund over 1,9 millioner visninger på Youtube.

USA Today, TIME Magazine, CNN, NBC, Huffington Post, Entertainment Weekly, Mojo, E Online, The Gawker, Slate, Vulture og MSN er bare noen av mediene som til nå har omtalt videoen på nett.

Enkelte sammenligner også videoen med internettsensasjonene «Gangnam Style» og «Harlem Shake».

- Stopp med hva enn du gjør nå. Ingenting er viktigere enn å sjekke ut din nye favorittvideo. Internett, møt den nye Harlem Shake, skriver blant annet Entertainment Weekly om videoen.

«Litt koko» Komikerduoen selv syns at oppmerksomheten er «litt koko».

- Det føles veldig rart. Vi har jo ikke akkurat laget denne videoen for at det skulle bli en hit. Det er bare upretensiøst tull, sier Bård Ylvisåker til Dagbladet.

Videoen er laget i forbindelse med sesongpremieren av «I kveld med Ylvis» som starter opp på TVNorge på tirsdag.

Ylvisåker forteller imidlertid at de har brukt mye tid og krefter på videoen.

- Selv om det er ment som tull så har vi jo jobbet lenge med det og den er veldig godt produsert, sier han.

Ylvis-gutta var i New York og spilte inn videoen og har samarbeidet med norske Stargate om å lage den.

- Dette er selvfølgelig veldig gøy og TV Norge er nok veldig fornøyd med publisiteten, men det er ikke dette vi jobber med. Vi har ikke akkurat tenkt å gi ut album og dra på turné nå, sier Bård Ylvisåker.

Han har ingen anelse om hvorfor videoen har fått så massiv oppmerksomhet.

- Vi må vel tilfeldigvis ha truffet med et eller annet. Dette er ikke akkurat forventet, sier han.

Den internasjonale oppmerksomheten har ikke gutta planer om å gjøre alt for mye med.

- Vi kommer nok ikke til å kjøpe noe hus i Hollywood med det første. Vi vil fortsette å være et middels stort talkshow i Norge, sier han.

- God markedsføring Rektor ved Markedshøyskolen i Oslo, Trond Blindheim, tror videoen er en svært god salgsplakat for TVNorge.

- Dette er det vi gjerne kaller en teaser. Det er helt klart svært god markedsføring, spesielt dersom teaseren er god. Den internasjonale suksessen har ikke så mye å si for TVNorge, men oppmerksomheten det får i norske medier og sosiale medier er av stor betydning, sier Blindheim til Dagbladet

Han tror flere vil kunne bli nysgjerrige på programmet etter å ha fått servert en slik teaservideo.

- Spesielt er det effektivt dersom folk deler den videre på Twitter og Facebook og det skapes forventninger til programmet. Jo flere som ser den, jo flere er det som får lyst til å se programmet, sier han.

Mediesjef i TVNorge, Hanne McBride, forteller at det strømmer inn intervjuforespørseler fra andre siden av jorda.

- Jeg har aldri sett noe som nærmer seg dette i norsk målestokk før. Over én million avspillinger på litt over to dager. Alle de store nettstedene i USA hyller Ylvis-brødrene, sier hun i en pressemelding.

Ylvis - The Fox [Official music video HD] from tvnorge

 NYE HARLEM SHAKE?:  Komikerbrødrene Bård og Vegard Ylvisåker har fått massiv oppmerksomhet for sin siste video «The Fox» på Youtube.  Foto: Anders Grønneberg
NYE HARLEM SHAKE?: Komikerbrødrene Bård og Vegard Ylvisåker har fått massiv oppmerksomhet for sin siste video «The Fox» på Youtube. Foto: Anders Grønneberg Vis mer
503 Service Unavailable

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 520528672


Varnish cache server

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media