Viktig melding: Titt på radio

- Nordmenn liker å titte, hevder NRK Petres nye ledertroika. Med denne noe uvante radio-erkjennelsen skal de nytilsatte revolusjonere radiouniverset.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

I løpet av høsten vil du kunne se 80 prosent av alle Petres programmer direkte via Internett. Den progressive ungdomskanalen satser for fullt på å føre NRK inn i den nye, interaktive medievirkeligheten.

- Petre er allerede på nettet i dag. Men vi skal utnytte mulighetene mye bedre. I løpet av kort tid vil alle lytterne kunne se hva som foregår i studio, sier Anne Halvorsen (30), allerede kjent som DJ She - en av Norges mest profilerte DJ'er. I tillegg til å være kanal-nestsjef har hun ansvaret for Petres nett-satsning.

Programmer som «Poprush, 9-11» og «Rocksrevyen» har allerede fått innstallert kameraer i studio.

Lag musikken selv!

Men den interaktive satsningen stopper ikke der.

- Nå er det enkelt å lage plater hjemme, og vi åpner for at enda flere som ikke har fått platekontrakt kan sende i inn låter og små snutter og få det spilt på radioen, sier nytilsatt musikksjef Marius Lillelien (33). Han var tidligere norsk-sjefen i plateselskapet Sony Music.

«Nye» Petre kommer også til å samarbeide tettere med sine svenske og danske søsterstasjoner. - Dermed kan Petre hjelpe norske artister inn på resten av det skandinaviske platemarkedet, sier musikksjefen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer