Ville bruke veldedighet som pr-strategi

«Så kunne jeg liksom ha brent veldig for saken», skriver bergensartisten i en e-post.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Mediedekning kan være helt avgjørende ved en platelansering, og bergensartisten Håvard Lothe hadde åpenbart gjort seg opp en mening om hvordan han kunne havne i media i forbindelse med lanseringen av debutalbumet «Live in Concert».

I en e-post til sin PR-agent Nina Lauritzen i Head of Promotion lurer han på mulighetene for å gi bort inntektene fra en låt til veldedighet:

«Hva om jeg hadde gitt bort en av låtene mine på albumet. Hadde vi klart å utnytte det litt? For eksempel i en sånn reklamesnutt, eller i en annen sammenheng? Så kunne jeg liksom ha brent veldig for saken som jeg endte opp med å gi den til».

- Ektefølt

Problemet var at Lauritzen ved en feiltakelse videresendte mailen til redaksjonen i Bergens Tidende, som omtaler saken i dag.

Ifølge avisa diskuterer de to om det er mulig å utnytte Kirkens Bymisjon eller Redd Barna for å få PR.

«Om jeg hadde sittet på Fredag og oppfordret Radio-Norge til å playliste den fordi alle pengene gikk til for eksempel Kirkens Bymisjon eller noe annet, er de veldig kjipe om de ikke godtar det. Kunne kanskje fått en del media på det. Hva tror du?», skriver Lothe.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer