(Dagbladet): Mange tv-seere fortviler over svarte tv-skjermer.
Både TVNorge og Canal Digital har de siste dagene blitt kontaktet av en rekke seere som er irriterte over at tv-krigen går utover tv-tilbudet de har betalt for. På Facebook-sidene til selskapene raser kundene over situasjonen.
Mistet 13 kanaler Connie Olsen (34) og hennes ektemann er blant dem.
- Jeg synes det er veldig dumt at Canal Digital hisser på seg så mange kunder, for det må til syvende og sist dreie seg om småpenger for et så stort selskap. Vi har vært fornøyd med alle kanalene, men når denne situasjonen oppsto, var ikke veien lang til å si opp abonnementet. Vi mistet 13 kanaler, sier seksbarnsmora som har mange ivrige tv-tittere i familien.
Natt til mandag mistet over 2,8 millioner nordmenn tilgangen til Discovery Netverks tv-kanaler da forhandlingene mellom TVNorge-eier Discovery Networks og Canal Digital-eier Telenor strandet. Dette rammer også Viasat-kunder.
Må betale i to måneder Partene ble ikke enige om hvor mye Telenor skal betale for å kunne distribuere Discoverys kanaler, som blant annet inkluderer nevnte TVNorge, samt Eurosport, Discovery og MAX.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger