Vinn jobb som spilldesigner!

Du kan være med å lage dataspillet «Vikingjarl».

• Les mer om «Vikingjarl»!

(Dagbladet.no): Har du en spilldesigner i magen? Nå er tiden inne for en forløsing.

Det norske utviklerfirmaet Innerloop trenger nemlig en dyktig designer som kan gi deres kommende strategispill «Vikingjarl» en grafisk profil.

I samarbeid med nettstedet Det store dyret kan du vinne jobben som spilldesigner på «Vikingjarl» her på Dagbladet.no. Verdien på premien er mellom 50.000 og 100.000 kroner.

«Vikingjarl» fikk i fjor 1,2 millioner kroner i utviklingsstøtte fra Norsk filmfond. Målgruppen er de litt yngre spillerne, og du får spille gjennom en svært viktig del av norsk historie: Vikingtiden.

Fagjuryen, som består av medlemmer fra Innerloop og Det store dyret, skal plukke ut de innsendte bidragene de synes fortjener en plass i finalen. Den endelige avgjørelsen om hvem som får jobben er det deg som Dagbladet.no-leser som skal avgjøre i en avstemning.

Her er oppgaven:

• Lag to farge-portretter av to valgfrie vikingekonger. Close-up fra bryst og oppover. Størrelse 200 x 300 pixler. En stil på portrettene skal etableres. Vi forventer et steds mellom 20 og 40 slike illustrasjoner i det ferdige spillet.

• Lag to farge-illustrasjoner av bygninger som du kan bygge i spillet. Bygningene er et naust og en sverdsmie. Størrelse 150 x 250 pixler. Det vil være mellom 25 og 50 slike illustrasjoner i det ferdige spillet.

VINN GRAFIKKJOBB: Dagbladet.no, Innerloop og Det store dyret inviterer til en talentkonkurranse der vinneren får jobben med å lage en grafisk profil til det norske dataspillet «Vikingjarl». Foto: Innerloop
VINN GRAFIKKJOBB: Dagbladet.no, Innerloop og Det store dyret inviterer til en talentkonkurranse der vinneren får jobben med å lage en grafisk profil til det norske dataspillet «Vikingjarl». Foto: Innerloop Vis mer

• Lag ikoner av de samme bygningene. Størrelse 24 x 24 pixler.

• Lag et grafisk utkast til hvordan en in-game menyboks skal se ut. Boksen skal ha border-elementer som det kan bygges menybokser av variabel størrelse med, og bakgrunnen skal ha både tekst og ikoner / illustrasjonsbilder over seg - m.a.o bør den ha et rolig mønster (ikke et bilde). Ikke bruk tid på å lage en ferdig meny med overskrift, brødtekst og ikoner. Størrelse ca 300 x 400 pixler. Husk å bygg den opp med elementer, selv om det til slutt skal være et bilde.

Det store dyret har opprettet et forum der deltakere i konkurransen kan vise fram arbeidene mens de holder på - samt gi hverandre konstruktiv kritikk.

Deadline for konkurransen er den 20. mai. Når denne fristen nærmer seg, vil Det store dyret opprette et underforum der arbeidene kan innleveres.

• Les mer om «Vikingjarl»!

UTVIKLERNE: Fra venstre programmerer Pål Krebs Holmberg og prosjektleder Henning Rokling-Andersen i Innerloop.