Halo 3
Halo 3Vis mer

- Vurderte å lage «Halo 4»

Men utviklerne i Bungie ville ikke vekke Master Chief fra sin søte kryo-søvn.

||| Ved siden av «Fable III», er «Halo: Reach» utvilsomt det største spillet som slippes eksklusivt til Xbox 360 denne høsten.

Bungie har som kjent annonsert at de med dette setter punktum for Halo-serien før de begynner på et uannonsert spill som skal ut på flere plattformer — men de vil utvilsomt avslutte sitt Halo-engasjement med stil.

Under E3-spillmessen i Los Angeles fikk vi demonstrert
 hvordan onlinespillingen blir jekket opp noen hakk til «Halo: Reach».

Community Manager i Bungie, Brian Jarrad, avslører i et ferskt intervju med MTV Multiplayer at spillstudioet vurderte å lage en vaskeekte oppfølger til den tre år gamle storselgeren «Halo 3», og at de hadde planene klare for hvordan de skulle vekke Master Chef.

- Før idéen om å bygge et spill rundt Reach oppstod, utforsket vi mange andre konsepter — inkludert et «Halo 4» hvor Master Chief ville blitt vekt fra kryo-søvnen og vi ville fortalt denne historien, sier Jarrad i intervjuet.

«Halo: Reach» blir en forhistorie til det aller første Halo-spillet, og vil derfor ikke inneholde den ikoniske hovedpersonen, Master Chief.

Utviklerne i Bungie fant imidlertid ut at en trilogi ikke burde utnyttes ytterligere — og at sidesporet med «Halo 3: ODST» i 2009 og det nye, «Reach», var langt mer interessant for spillskaperne.

Jarrad sier til MTV Multiplayer at teamet vil følge den samme formelen i «Reach» som i trilogien, og unngå å åpne dører som ikke lukkes i historien — men i stedet prøve å samle trådene.

- Til syvende og sist vil dette komme til en pen avslutning, så hvis folk så vil gå tilbake og spille Halo-trilogien tror jeg de vil få en klarere forståelse for hva som skjer — men dette er ikke nødvendig, sier han.

«Halo: Reach» lanseres eksklusivt til Xbox 360 den 14. september.