Wagners «Lohengrin» er på mange måter begynnelsen på moderne operakunst

Troskap bortenfor tålegrensen

Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

I «Lohengrin» møter vi for første gang den virkelig subtile komponisten.  

Om enn ikke i første akt, der Wagner legger bredsida til.  

Regien benytter anledningen og tar ut alt, og mer til. Det blir bokstavelig i meste laget, Wagner for wagnerianere, med Fiore på hjul.

Men allerede i andre akt kommer subtilitetene fram. Og da stilte Fiore om, og holdt, helt frem til dobbeltstrek.  

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/mnd)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer