«X-Files»-skaper lager ny serie for strømmetjeneste

Takker internett for «X-Files»-suksessen.

TIDLIG NETTSUKSESS: «X-Files» var en av de første seriene som dro nytte av umiddelbare tilbakemeldinger fra datakyndige fans. Her et bilde fra filmen «X-Files: I Want to Believe» fra 2008. FOTO: PROMO
TIDLIG NETTSUKSESS: «X-Files» var en av de første seriene som dro nytte av umiddelbare tilbakemeldinger fra datakyndige fans. Her et bilde fra filmen «X-Files: I Want to Believe» fra 2008. FOTO: PROMO Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Filtermagasin.no): - Det var fantastisk! Dette var rundt begynnelsen av chatterommene, det er så lenge siden, sukker tv-produsent Chris Carter (56) over telefon til Filter.

I 1993 startet det som hittil er hans største livsverk. TV-serien «The X-Files», om de to FBI-agentene Scully og Mulder (Gillian Anderson og David Duchovny), ble et tv-fenomen som oppstod rundt internetts oppvekst.

Litt av æren gir Carter til diskusjonsforumene.

Nærhet til fansen   - Vi fikk øyeblikkelig tilgang til vårt publikum, det vi kalte vårt «hardcore» publikum, sier han.

- Inntrykkene deres ble lagt på nettet øyeblikkelig, så vi kunne se dem og dra fordeler fra dem med en gang. Den typen tilbakemelding var uvurderlig. Men for oss var det også gleden over at vi nådde et publikum, uten at vi trengte å vente på postede brev.

Carter er snart aktuell for tv-skjermen igjen, etter flere års pause. Igjen er det science fiction, nemlig «The After», som begynner på Amazons strømmetjeneste Prime i 2015.

Den omhandler åtte fremmede som blir fanget i et parkeringshus, og når de etter hvert kommer seg ut derfra har verden blitt kastet inn i post-apokalypsen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer