EFFEKTIVT: Forskningen viser at vi kan reformulere oss til suksess på en enkel, gratis og effektiv måte. Illustrasjon: LISA AISATO
EFFEKTIVT: Forskningen viser at vi kan reformulere oss til suksess på en enkel, gratis og effektiv måte. Illustrasjon: LISA AISATOVis mer

«95 % av alle som jobber her setter koppen inn i vaskemaskinen»

Slik påvirker kommunikasjonen oss.

Har du allerede abonnement?   Logg inn

MAGASINET (Dagbladet): «Moren din jobber ikke her - rydd opp etter deg».

Henger det en sånn plakat på kjøkkenet på arbeidsplassen din? Utsagnet er så populært at det går an å få kjøpt det som kjøleskapsmagnet, og som ferdig trykt plakat for bare 105 kroner.

Min oppfordring er å vente med å kjøpe den til du har analysert effekten. Tenk over hvordan budskapet påvirker deg eller de rundt deg, kollegaene dine.

Blir de blir mer villige eller ivrige til å sette inn kaffekoppen i vaskemaskinen når de leser plakaten?

Kommunikasjon

Kanskje har du allerede lagt merke til at når vi ser noe vi ikke liker at andre gjør, eller ikke gjør, så forsøker vi å endre atferden deres ved å kommunisere på liknende vis.

Dagbladet Pluss – mer av virkeligheten

  • Over 250 kvalitetsartikler hver måned
  • Prisvinnende reportasjer og avsløringer
  • Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
  • Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
  • Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
  • Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
  • Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.

Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Har du allerede abonnement?
Logg inn