Det verste var følelsen av udugelighet. Herman Flesvig husker hvordan han på videregående kom gråtende til faren sin med et karakterkort som ikke ville ta ham noe som helst sted.- «Hvorfor står det ingen sted at jeg er en bra fyr?»- Hva sa faren din da?Komikeren strekker fram ei hand og stryker hunden som har hoppet opp i sofaen og lagt seg ved siden av ham. Den tilhører Magasinets journalist, men har plassert seg tillitsfullt inntil Flesvig.Også statskanalen har troen på 27-åringen, som sammen med komikerveteran Robert Stoltenberg står for det faste humorinnslaget på «Lindmo».Flesvig – som har 292 000 følgere på Instagram – ble allemannseie da han våren 2016 lastet opp sin første Aksel Hennie-parodi. Videoene der han spiller Hennie og blogger Anna Rasmussen er blant hans mest populære. I tillegg har han utviklet en rekke egne, oppdiktete karakterer.Denne dagen skal han snart gå fra den bemerkelsesverdig strøkne leiligheten sin og ut i strålende solskinn. Møte NRK-makker Mikkel Niva og lage neste episode av deres nye podkast. Klekke ut flere av de lattervekkende Instagram-videoene som tok Flesvig fra en anonym tilværelse på Siggerud til underholdningsguru i selveste Gullrekka.Han regnes som et av de største humortalentene i Norge, og i mai er han kinoaktuell med animasjonsfilmen «Rutete ninja». Flesvig gir stemme til alle de 113 karakterene.Tidligere i år vant han Humorprisen, men det er karakterkortets knusende dom han forteller om nå:- Pappa sa at dette bare er en startfase, at karakterene snart ville bli glemt. Det stemte. Jeg forstår jo at man må ha noe å vise til i jobbintervju eller når man søker studieplass, men jeg mener skolesystemet har for lite fokus på å være et bra menneske. Å være en ålreit fyr, snill med andre, positiv, kreativ og morsom. Man settes i bås.
PRØV PLUSS
1 UKE
1 kr
(Fornyes til 55,-/uke)
1 MÅNED
99 kr
(Fornyes til 99,-/måned)
3 MÅNEDER
249 kr
(Fornyes til 249,-/3måneder)
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.